.

Інклюзивна освіта – перспектива нова.

Хоч різні можливості – рівні права!

Кожна дитина – це цілий світ,

освіта, повага і рівність для всіх!


Визнання прав кожної дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливими аспектами нашого ліцею. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання.

/Files/images/Інклюзія 1.png

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти.

Інклюзивне навчання – система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.


Станом на 2023/2024 навчальний рік,у ліцеї здобувають освіту на інклюзивному навчанні 25 дітей, для яких створено 13 інклюзивних класів: 1 – В, 1 – Д, 1 – Є, 2 – Д, 2 – Є, 3 – Д, 3 – Є, 4 – Ж, 5 – Є, 6 – Є, 7 – Ж, 8 – Г, 10 – В. З дітьми працюють 14 асистентів вчителів. Корекційну складову забезпечують: вчитель-логопед, вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог, практичні психологи (за цивільно-правовими угодами).

У межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р, пріоритетними завданнями залишаються створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти,задоволення особливих освітніх потреб усіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища.

УМОВИ ДОСТУПУ ДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування:
-до ліцею забезпечено безперешкодний доступ до приміщення закладу освіти для осіб з порушеннями опорно-рухового апарату - встановлено пандус;
- облаштовано санітарну кімнату;
- організовано ресурсну кімнату;
- забезпечено обладнанням: загальнокорекційного призначення, для корекції ігрової діяльності, для корекції когнітивної сфери, для корекції мовленнєвої сфери, для корекції емоційно-вольової,соціальної сфери та сенсорної інтеграції. /Files/images/IMG_20200204_101037.jpg /Files/images/unnamed (1).jpg

Організація інклюзивного навчання відбувається відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 року № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», наказу МОН від 08.06.2018 № 609 «Про примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» (зі змінами), листа МОН від 31.08.2023 року «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році», листа № 1/11479-23 від 03.08.2023 "Про методичні рекомендації "Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації", на підставі заяв батьків, з метою охоплення, забезпечення безперешкодного доступу до освіти учнів з особливими освітніми потребами та забезпечення їх соціалізації.

Базові цінності, на яких ґрунтується інклюзивна освіта нашого ліцею:

• Кожна дитина – особистість.

• Навчатися можуть усі – нездібних дітей немає.

• Кожна дитина має унікальні здібності, особливості та інтереси

• Заборона на дискримінацію в будь-якій формі.

• Право кожної людини на участь у житті суспільства, у тому числі людей з особливими потребами.

• Терпимість один до одного: готовність жити разом у світі один з одним; прийняття людей з їхніми індивідуальними відмінностями.

• Виховання в дусі толерантності.


Принципи, якими ми керуємося в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами:

1. Діти з ООП навчаються у закладах загальної освіти та отримують необхідну додаткову підтримку в освітньому процесі.

2. Індивідуальні особливості розвитку та потреби дітей є основою планування освітнього процесу.

3. Освітні цілі визначаються в залежності від індивідуальних особливостей розвитку та потреб дитини.

4. Для кожної дитини з ООП розробляється індивідуальна програма розвитку. За потреби розробляється індивідуальна навчальна програма та індивідуальний навчальний план.

5. Критерії та методи оцінювання адаптуються відповідно до індивідуальних особливостей дитини.

6. Загальноосвітні навчальні досягнення не є основним критерієм успішності.

7. Успішність дитини визначається на основі наявності прогресу у розвитку та навчанні.

8. Батьки беруть активну участь в освітньому процесі.

Інклюзивне навчання під час дії воєнного стану.


Навчання відбувається у змішаному форматі, що передбачає поєднання очного навчання та навчання з використанням дистанційних технологій з урахуванням безпекової ситуації.

Дистанційне навчання для дітей, які мають особливі освітні потреби, організовано на основі таких нормативно-правових документів:

- постанова Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року за №1236 (із змінами);

- наказ МОЗ від 25 вересня 2020 року № 2205;

- наказ МОН від 08.09.2020 № 1115.

В умовах організації дистанційного навчання асистент вчителя:

- організовує спільно з учителем/ями освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання;

- забезпечує навчання учня з особливими освітніми потребами, у тому числі за потреби здійснює в межах свого педагогічного навантаження індивідуальне підключення поза часом уроку, який здійснюється онлайн, та надає додаткові пояснення, виконує разом з дитиною домашні завдання, які були їй не зрозумілі;

- надає додаткові пояснення дитині щодо виконання матеріалу, який вивчається, та завдань в окремій онлайн кімнаті, забезпечує перевірку виконання таких завдань;

- забезпечує реалізацію індивідуальної програми розвитку в межах своєї компетенції, зокрема досягнення поставлених в програмі цілей навчання, завдань на період дії ІПР, забезпечення визначених ІПР потреб, тощо;

- забезпечує в межах компетенції реалізацію індивідуального навчального плану дитини (за наявності);

- забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребами;

- координує дистанційне навчання з батьками (іншими законними представниками) дитини, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали тощо;

- здійснює підготовку матеріалів для дистанційного навчання для учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі консультує батьків щодо їх використання;

- забезпечує підготовку індивідуальних завдань та адаптацію навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей учня з урахуванням умов дистанційного навчання;

- забезпечує індивідуалізацію технологій дистанційного навчання з урахуванням особливих освітніх потреб, у тому числі обирає відповідні інструменти, консультує батьків щодо технічних особливостей їх використання з учнями з особливими освітніми потребами;

- асистує вчителю під час проведення дистанційних занять, зокрема допомагає вчителю під час поділу учнів на пари і групи в ZOOM- конференціях, може приєднуватись до будь-якої пари/групи в будь-який момент, допомагати та виправляти помилки, слідкувати за підняттям рук учнів, вмикати та вимикати мікрофони, включати демонстрацію екрану для показу презентацій та відео, слідкувати за чатом та відповідати на питання учнів та батьків, які виникають під час уроку;

- надає учню та його батькам (іншим законним представникам) рекомендації щодо дотримання норм при користуванні комп’ютерною технікою, щодо організації робочого місця дитини;

- спільно з іншими учасниками команди супроводу бере участь у розробленні ІПР;

- забезпечує ведення щоденника спостережень за дитиною з ООП з метою відстеження динаміки розвитку та оцінки рівня досягнення цілей навчання, зазначених в ІПР;

- створює індивідуальне портфоліо учня з ООП.Асистент учителя перебуває в партнерстві з усіма педагогічними працівниками та забезпечує єдність вимог до виконання освітньої програми та забезпечення реалізації індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами.

Надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами здійснюється шляхом використання дистанційних технологій (платформи Google Class Room, Zoom). Під час проведення таких занять враховуються індивідуальні потреби та потенційні можливості дитини з особливими освітніми потребами.

Проведення таких занять здійснюється за погодженням з одним із батьків, згідно з індивідуальною программою розвитку.


Щоб перейти в потрібний розділ, клікніть на посилання!


ЯК РОЗПОВІСТИ ДІТЯМ ПРО ВІЙНУ

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ З ООП


МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ


ПЕДАГОГАМ ПРО ІНКЛЮЗІЮ


ОБМІН ДОСВІДОМ


МАТЕРІАЛИ ДЛЯ БАТЬКІВ


Інклюзивно-ресурсний центр wym-1707423382967

/Files/images/222.png


Адреса центру:

07403, Київська область, м.Бровари, вул.Благодатна, 80

Кiлькiсть переглядiв: 1040